Saturday, November 11, 2006

La Fortuna och Montezuma

Efter Cahuita tog vi oss tvars over landet via diverse bussar till la Fortuna for att se den beromda vulkanen Volcan Arenal och fira Axels 20arsdag (gratulationer kan lamnas har, via mail eller personligen om ni lyckas hitta oss). Vulkanen var haftig aven om den inte slappte ur sig lika mycket lava som under sina glansdagar pa 70- och 80-talen. Tack vare var enastaende inkastare till hotell och prutade vulkanturer fick vi aven bada i varmvattenkallor drickandes kall ol. Mycket bra satt att fira en fodelsedag. Vi fortsatte kvallen med gigantiska argentiska stekar och fantastisk goda fruktdrinkar innan vi efter att ha spenderat ungefar en dubbel dagsbudget gick till sangs for att forbereda oss infor annu fler bussresor imorrn.

Dagen efter gick resan via tre bussar och en farja till Montezuma, som tack vare nastan osannolika tidsprickningar gjorde att vi var framme samma kvall. Vi tog in pa ett litet hostel dar all inredning var i samma morka tra. Tak, vaggar, sangar, hyllor och sa vidare. Billigt och mysigt - pa grund av fodelsedagsfirande ar vi tvungna att ta det lite lugnare med pengarna ett par dagar nu. Vi spenderade i alla fall tva och en halv dag har med langa promenader och vackra vattenfall. En och annan fruktdrink och tom houseklubb hann vi aven med.

Vi har nu lamnat Montezuma och tagit oss till Puntarenas (darifran farjan gar) for att har insupa lite sista stilla havsluft innan vi imorgon eftermiddag tar oss till San Jose innan vi flyger ut ur landet den 14e. Costa Rica har varit riktigt bra och vi har hort mycket fina ord om Guatemala sa vi har stora forhoppningar om sista etappen pa var resa.

3 Comments:

Blogger shoulder said...

Som kommentar till mitt fodelsedagsfirande kan jag namna den minst sagt undermaliga uppvaktningen. (Forutom Hannes, han var grym).

Jag fick tva mail.

Ett fran familjen och ett fran Klara. Cred till er. Jag fick aven n msn-grattning fran en jag inte behovde paminna (Daniel) och en som kravde att jag sa att jag fyllde ar (Karin).

Jag ar inte nojd.

Som kompensation hoppas jag pa ett hejdundrande firande nar jag kommer hem.

3:58 PM  
Blogger Ted said...

Grattis gubben!

4:30 PM  
Blogger shoulder said...

Tack. Pa tal om Ted sa saknar jag lite mer info om hur det gar pa kontoret. Har Ludvig antligen repat sig, ar Maggan mamma och hur gar det med mitt omrade? Alla dessa fragor och inga svar...

3:12 PM  

Post a Comment

<< Home